Gratis app voor kunstliefhebbers

kunstapp pieterpaul
Gepubliceerd: 3 november 2017 om 12:23   /   door

NIEUWE EIGENAAR STIMULEERT SHAREN VAN CULTUURERVARINGEN EN MIKT OP BUITENLAND

Cultuurmakers en cultuursmakers op een gebruiksvriendelijke manier dichter bij elkaar brengen, dat doet de mobiele app Pieter Paul. De digitale kunstgids werd onlangs overgenomen en dat ging gepaard met investeringen in  vernieuwende vormen van cultuurbeleving en internationalisering.

Pieter Paul is de kunstgids die je gratis downloadt in de app stores van Android en iOS. Open de app op je smartphone of je tablet en je komt terecht op een kaart met pins. Eke pin staat voor een kunstlocatie in de buurt van waar jij je bevindt. Of je raadpleegt de agendapagina en ziet chronologisch welk kunstevenement bij jou in de buurt plaatsvindt of gepland is.
Namen of adressen van galeries memoriseren hoeft niet meer en je ziet ook meteen welke collectie een museum of cultuurhuis aanbiedt. Openingsuren, een evenementenagenda en gepersonaliseerde tips op basis van jouw favoriete kunstwerken: je hebt ze steeds bij de hand.
Ter plaatse gekomen in een museum of bij een tentoonstelling, bestaat de mogelijkheid een kunstwerk te scannen om alle info erover meteen te zien op je smartphone of tablet.Pieter Paul werd al een 4500-tal keren gedownload. We hopen op nog eens 1000 downloads dit jaar.

De gratis app moet binnen de twee jaar in België en buurlanden dé gids voor de kunstliefhebber worden, de handigste tool voor de cultuursmaker en een must voor de cultuurmaker. De bezoeker die in een stad aankomt, moet gratis – in een handomdraai en op de meest volledige manier – op de hoogte kunnen zijn van alles wat er draait om kunst en cultuur.

Meer info PieterPaulGuide

foto: PieterPaul Guide