Downloaden van nummers 25 t/m 36

Museumpeil 25 Onderzoek (2006)

Museumpeil nummer 25 gaat over Onderzoek, met als hoofdartikelen: Onderzoek en publiek – Mondelinge geschiedenis – Interdisciplinair onderzoek – Tijdelijke tentoonstellingen – Musea en amateurs – Commerciële firma’s.

Download 2006-1

Museumpeil 26 Musea in de maatschappij (2006)

Museumpeil nummer 26 gaat over Musea in de maatschappij, met als hoofdartikelen: De Maatschappij in de musea – Herdenkingsmusea – Social Inclusion – De maatschappelijke relevantie van musea – Musea belichamen een moraal.

Download 2006-2

Museumpeil 27 Samenwerking (2007)

Museumpeil nummer 27 gaat over Samenwerking, met als hoofdartikelen: SPECTRUM – 2×2 daagse Vlaanderen Nederland – Strategische Allianties.

Download 2007-1

Museumpeil 28 Veiligheidszorg (2007)

Museumpeil nummer 28 gaat over Veiligheidszorg, met als hoofdartikelen: Collectiehulpverlening – Risicoanalyses – Calamiteitenplannen – Beveiliging in musea – Help bezoekers!

Download 2007-2

Museumpeil 29 Publieksonderzoek (2008)

Museumpeil nummer 29 gaat over Publieksonderzoek, met als hoofdartikelen: Wel of niet doen? – Meer dan turven en tellen – Wat levert het op? – Onderzoek en inspraak.

Download 2008-1

Museumpeil 30 Kwaliteitszorg (2008)

Museumpeil nummer 30 gaat over Kwaliteitszorg, met als hoofdartikelen: Erkenning en register – Hoe doet mijn museum het? – Goed voorbeeld doet goed volgen – Kwaliteit in opleiding en beroep.

Download 2008-2

Museumpeil 31 Marketing (2009)

Museumpeil nummer 31 gaat over Marketing, met als hoofdartikelen: Tendenzen tips en trucks – Jongeren als doelgroep – Kansen door internet? – MuseumNacht als publieksmagneet.

Download 2009-1

Museumpeil 32 De crisis als kans (2009)

Museumpeil nummer 32 gaat over De crisis als kans, met als hoofdartikelen: Inventief samenwerken – Strategische partnerships – Voordeel door collectieve inkoop – Tips voor coproducties – Gunstige fiscale schenkingsregels.

Download 2009-2

Museumpeil 33 Musea en vrijwilligers (2010)

Museumpeil nummer 33 gaat over Musea en vrijwilligers, met als hoofdartikelen: Vrijwilligers in beweging – Werk voor jong en oud – Wat voor vrijwilliger bent u? – Vrijwilligers aan het woord – Tips en ervaringen.

Download 2010-1

Museumpeil 34 Collectiemangement (2010)

Museumpeil nummer 34 gaat over Collectiemanagement, met als hoofdartikelen: MAS: hoe voeg je drie museumcollecties samen? – Ervaringen met het werken met Spectrum – Uitleenverkeer in internationaal perspectief – Het bewaren van moderne kunst – Fondsen voor conservering.

Download 2010-2

Museumpeil 35 Immaterieel erfgoed (2011)

Museumpeil nummer 35 gaat over Immaterieel erfgoed, met als hoofdartikelen: De UNESCO-conventie, en wat gebeurde er daarna? – Re-enactment en reminiscentie – Dialecten proeven in taalkamers – Musea en migranten.

Download 2011-1

Museumpeil 36 Musea en sociale media: kansen voor communicatie (2011)

Museumpeil nummer 36 gaat over Musea en sociale media: kansen voor communicatie, met als hoofdartikelen: Musea vind ik leuk: peil de meningen – Cursus sociale media voor musea: elke week een ding – Blog, het medium voor kleine erfgoedinstellingen – Participatie, goodwill & betrokkenheid – Het communicerende museum is ook maar een mens – Twitter: zoek en waarschuw.

Nieuwe vormgeving! Hieronder kunt u het nummer downloaden.

Download 2011-2