Bedrijfsvoering, Uitgelicht

Congres: Hoe houden we toezicht op musea?

Gepubliceerd: 10 juli 2018 om 16:06   /   door

Hoe houden we toezicht op musea? Het is een vraag die elke toezichthouder zich moet stellen. Blijven we aan de zijlijn staan of staan we op en nemen we de touwtjes (weer) in handen? Maar voldoet het Nederlandse systeem dan wel, of moeten er zaken veranderen? En krijgt een toezichthouder wel voldoende handvatten om zijn functie goed uit te kunnen oefenen? Hoe doen anderen het eigenlijk? De casus Stedelijk Museum Amsterdam zal nader worden geanalyseerd.

Het congres Toezien of Toekijken? Actuele uitdagingen in de museale sector hoopt op alle bovenstaande vragen antwoord te geven, op 25 oktober 2018 in de Hermitage Amsterdam. Klik hier voor het programma en de sprekers en klik hier als u uw toegangsbewijs veilig wilt stellen.