Bedrijfsvoering

Hilde van den Berg: nieuwe directeur van Streekmuseum Krimpenerwaard

Gepubliceerd: 17 maart 2021 om 16:49   /   door

Redactielid Hilde van den Berg is per 1 maart begonnen als Directeur van het Streekmuseum Krimpenerwaard. De afgelopen jaren was ze werkzaam als conservator bij Museum Collectie Brands. Ze blijft in de redactie van Museumpeil.

” Ik ben op 1 maart j.l begonnen als Directeur van het Streekmuseum Krimpenerwaard. Voor mij een hele grote stap, maar ik heb er enorm veel zin in en ben benieuwd wat de toekomst allemaal zal brengen. Ik kijk ook heel erg uit naar het moment dat we weer bezoekers mogen ontvangen en dat alle vrijwilligers weer terug mogen komen. En naar de lente, want als ik de mooie foto’s mag geloven zal het hele erf prachtig in bloei komen te staan.

“De afgelopen jaren bij Museum Collectie Brands zijn heel waardevol en leerzaam geweest. Door alle ambities en professionaliseringsplannen heb ik allerlei projecten mogen meemaken die grotere musea vaak al doorlopen hebben en dat was fantastisch om aan bij te dragen. Ik blijf met veel belangstelling volgen wat er daar gebeurt, want als ik één ding heb geleerd is dat ze nooit stilzitten!”