Bedrijfsvoering, Uitgelicht

Museumdepotshop steunt musea bij ontzamelen

Gepubliceerd: 27 maart 2020 om 16:01   /   door

MuseumDepotShop heeft besloten om gedurende de periode van verplichte sluiting + 2 maanden € 100.000 ter beschikking te stellen aan voorfinanciering voor musea die gaan ontzamelen. Hun aandeel in de beoogde opbrengst wordt betaald bij het ophalen van de objecten. Aan het einde van de rit wordt er gesaldeerd. Voor nadere toelichting neem contact op via arjen@museumdepotshop.nl of 06-55320397.

De MuseumDepotShop is een online platform voor de verkoop van museale objecten. Deze objecten komen uit het depot van de deelnemende musea. Voordat de musea tot verkoop kunnen overgaan, heeft elk object een procedure doorlopen die erop toeziet dat er geen wettelijke, ethische of andere bezwaren zijn tegen verkoop aan particulieren en bedrijven.

Het doel van de stichting is:
  • bijzondere museale objecten een tweede leven geven;
  • het museum bij u in huis brengen;
  • het ondersteunen van musea bij het ontzamelen van hun collectie;

Foto: Artist impression Opgang Depot 2